# » Cum funcţionează

Cum funcţionează

GearsÎn afară de a vizita pur şi simplu site-ul pentru a vedea ce angajamente îşi mai iau oamenii din jurul tău, mai ai următoarele opţiuni:

– să urmăreşti unul sau mai multe angajamente dând click pe “Urmăreşte acest angajament”;

– să susţii efectiv unul sau mai multe angajamente prin încurajări şi comentarii – pentru asta va fi necesar să te înregistrezi/autentifici;

– să te ajuţi pe ţine însuţi, maximizând şansele de a-ţi atinge orice obiectiv ai avea, profitând de efectul psihologic al angajamentului public, luându-ţi un angajament. Deşi procesul este foarte simplu şi intuitiv va fi descris amănunţit în continuare:

Înregistrare ca utilizator

  • înregistrarea este simplă, şi rapidă. Nu sunt necesare confirmări, verificări sau alţi paşi. Pur şi simplu introduci un nume de utilizator şi un email valabil, la care vei primi parola de acces;
  • în pagina de înregistrare găseşti şi butoane pentru Facebook, Linkedin şi Google+. În cazul în care foloseşti în mod curent unul dintre aceste instrumente poţi alege să te înregistrezi cu ajutorul unuia dintre ele. Un click te va duce la reţeaua de socializare respectivă unde îţi va solicita acordul de a crea un cont folosind informaţiile respective;

Autentificare

  • cu datele primite la pasul anterior te poţi autentifica pe site; Aceatsa este o condiţie obligatorie pentru a completa un angajament şi/sau pentru a face comentarii;

Completare profil

  • se face aici: http://www.angajamente.ro/profil/
  • este una dintre etapele cele mai importante dacă îţi doreşti cu adevărat să duci la bun sfârşit angajamentul – asumarea identităţii – nume / prenume, câteva cuvinte de prezentare şi chiar poză. Aceste informaţii vor fi publice.
  • cine nu îşi încarcă imagine la profil şi nu are Gravatar va fi “pedepsit” să arate precum motanul Garfield (personaj din desene animate) în viziunea unui copil de 5 ani (băiatul meu, Vlad, la vârsta respectivă)
  • emailul NU va fi făcut public;
  • linkul introdus la “Pagină web” este linkul către care va directa numele tău din comentariile pe care le vei face;
  • eşti în întregime responsabil de informaţiile oferite în această pagină, le poţi modifica sau şterge oricând doreşti;

Introducere angajament

  • alege un titlu sugestiv, descrie cât mai amănunţit obiectivul pe care ţi l-ai stabilit şi cum intenţionezi să acţionezi pentru îndeplinirea lui;
  • urmăreşte cu atenţie dacă angajamentul tău se încadrează în vreuna dintre categoriile prestabilite şi selecteaz-o sau selectează “alt obiectiv”;
  • alege data până la care consideri că vei îndeplini angajamentul;

Următoarele câmpuri, deşi opţionale, au un impact psihologic mare şi sunt foarte importante pentru reuşita angajamentului tău:

– stabileşte o miza concretă, bani sau orice altceva te poate motiva pentru îndeplinirea angajamentului – exemple de mize găseşti mai jos şi în pagină Q&A;

– în cazul în care există, menţionează beneficiarul mizei (cine îi primeşte în care miza a fost în bani);

– introdu o persoană de încredere (pe care o vei invita ulterior să urmărească angajamentul) şi care va confirma îndeplinirea angajamentului sau plata mizei; pentru plata mizei poţi alege şi alte metode – declaraţie scrisă, document de plată, etc;

– în cazul în care atingerea obiectivului presupune o perioada mai lungă de timp (şi nu numai) este bine să îl împarţi în obiective parţiale sau măcar să raportezi periodic (zilnic săptămânal, la două săptămâni, etc) starea angajamentului;

– o idee bună ar fi să alegi şi să încarci o imagine simbolică a angajamentului tău;

Stabilirea mizei

  • s-ar putea că ruşinea de a nu te ţine de cuvânt să nu fie suficientă. Acest pas sporeşte cu mult şansele de a-ţi atinge obiectivul. Cum? Punând la bătaie ceva ce valorează mult pentru tine, sau ceva ce are intrinsec o valoare – banii;
  • în cazul în care stabileşti o sumă de bani, aceasta ar fi bine să fie suficient de mare încât să constituie un stimulent real pentru îndeplinirea angajamentului şi suficient de mică încât să îţi poţi permite să o plăteşti. Dacă este foarte mare ar putea să creeze o presiune psihologică care să îngreuneze îndeplinirea obiectivului sau, în cazul eşecului, ruşinea dublă (neîndeplinirea angajamentului şi neplata mizei) să fie de preferat în locul plăţii;
  • destinaţia mizei poate fi Asociaţia Angajament dar poate fi la fel de bine orice organizaţie sau persoană doreşti; o bună destinaţie (un motivator psihologic bun) ar fi susţinerea unei cauze în care nu crezi sau chiar o urăşti – de exemplu, dacă eşti stelist înfocat caută o asociaţie a suporterilor dinamovişti 🙂 ;
  • pot fi imaginate şi alt tip de mize – de exemplu: îi duci soţiei flori în fiecare zi timp de o lună,   îi faci cadou rochia la care i se scurg ochii de mult timp, te îmbraci în roz o săptămâna (mai ales dacă eşti bărbat 🙂 ), urci scările amfiteatrului în genunchi dacă nu iei examenul, etc;
  • o miză care poate periclita siguranţa ta sau a altora, poate aduce prejudicii sau poate jigni pe cineva, nu va fi acceptată şi, în cazul în care nu eşti de acord cu schimbarea acesteia, angajamentul tău va fi şters;
  • limita în stabilirea mizei este doar imaginaţia şi siguranţa ta (şi a altora);

Invitare prieteni

  • este o etapă esenţială pentru reuşita angajamentului tău – cu cât mai multe persoane ştiu de acest angajament cu atât presiunea psihologică de a-l duce la bun sfârşit va fi mai mare;
  • este important să inviţi persoanele semnificative din viaţa ta, partener de viaţă, părinţi, copii, profesori, şefi, mentori, persoane pe care le apreciezi, etc.;
  • la finalul angajamentului, după “Fă cunoscut acest angajament…”, vei găsi o serie de icoane reprezentand principalele reţele de socializare – Facebook, Google+, Yahoo, Linkedin şi Twitter. Click pe oricare dintre ele te va duce la contul tău din reţeaua respectivă pentru a-ţi invita prietenii;
  • ultima icoană, verde, te va directa către clientul tău de email pentru a-ţi invita prietenii prin email;
  • dacă ştii că prietenii tăi sunt deja utilizatori, foloseşte linkul “Invită prieteni dintre utilizatorii site-ului” care îţi va deschide o listă cu utilizatorii. Caută prietenii, bifează-i şi trimite invitaţia. Tot aici găseşti linkul: „Click aici pentru a invită prietenii de pe Facebook!” care îţi deschide lista cu prietenii de pe Facebook;

Ce faci după ce ţi-ai luat angajamentul şi ai invitat prietenii?

– în primul rând faci tot ceea ce este nevoie pentru a-ţi îndeplini obiectivul;

– după aceea, ţine-i la curent pe cei pe care i-ai invitat cu progresele, regresele, dificultăţile sau lucrurile bune care ţi se întâmplă în procesul de atingere a obiectivelor, prin comentarii la angajament;

Confirmarea îndeplinirii sau plata mizei.

La data stabilită de tine, angajamentul va trece automat în starea EXPIRAT. Aceasta este o stare intermediară până la clarificarea stării angajamentului SUCCES sau EŞUAT.

În termen de cinci zile de la expirare, dacă persoană numită de tine nu confirmă îndeplinirea angajamentului sau tu însuţi, prin metodele specificate sau altele, nu faci dovada îndeplinirii angajamentului, acesta va fi marcat că EŞUAT MIZA NEPLĂTITĂ  sau EŞUAT FĂRĂ MIZĂ, dupa caz.

Dacă angajamentul a avut o miză, la acest moment mai ai la dispoziţie încă cinci zile pentru a o plati iar starea finală a angajamentului va deveni EŞUAT MIZA PLĂTITĂ.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •